نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ
نوشته شده توسط : ساحل

آداپتورهای تغذیه و یا شارژرهای باطری، ولتاژ برق ورودی را (که یک ولتاژ بالا محسوب می شود) به عنوان ورودی گرفته و آن را به یک ولتاژ سطح ذیل که باره بیچارگی هر لپ تاپ است، تبدیل می کند. آداپتورهای تغذیه توان باره احتیاج برای لپ تاپ و وانگهی شارژ باطری آن را تامین می کنند. به همین جهت به کارگیری آداپتور پسندیده هر لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

آیا می‌دانید که عدم به کارگیری یک شارژر یا کابل رابط پسندیده و مطابق با نیازهای لپ‌تاپ شما می‌تواند منجر به افت سرعت عملکرد دستگاه شود؟

در بعضی از لپ‌تاپ‌ها به کارگیری آداپتورهای شارژر نامناسب منجر به افت بازده دستگاه و سرعت عملکرد اجزای دشوار افزاری و سیستمی آن می‌شود. میزان افت سرعت عملکرد لپ‌تاپ شما در این شرایط بسته به مدل لپ‌تاپ، آداپتور شارژر بهره‌گیری شده و …. متفاوت خواهد بود. همچنین این افت عملکرد می‌تواند به دلیل به کارگیری کابل‌های مبدل نامناسب نیز ایجاد شود.

 

عوامل خرابی شارژر لپ تاپ:

_ نوسان برق

_ اب خوردگی

_ در بعضی مواقع ضربه خوردن

_ بهره‌گیری ی تباه از شارژر

_ بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و ….

 

نکات بایسته هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ
خرید آداپتور لپ تاپ

 

انواع آداپتورهای لپ تاپ:

آداپتورهای AC : همان آداپتورهای معمولی هستند که در منزل و پیرامون شغل و … کاربرد می کنیم، این گونه به برق خانگی متصل می شوند و با مختصر کردن ولتاژ سبب قابل استفاده شدن جریان انرژی می شوند.

 

آداپتورهای DC : آداپتورهای دی سی با افزایش ولتاژ سبب بهینه شدن انرژی برق برای استفاده در وسایل دیجیتال می شوند مشابه انوع شارژرهایی که برق ماشین را به دستگاهی چون موبایل انتقال می دهد.

 

آداپتورهای UNIVERSAL: این سری گران بها ترین شارژرهای لپ تاپ هستند و می توانند هر نوع جریانی را به گونه سایر تبدیل کنند.

انوع مختلفی از وسایل می توانند از این سری بهره‌گیری کنند و طیف زیادی از جریان ها در این سری قابل تبدیل است.

 

نکات بایسته اثناء خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ
آداپتور یا شارژر لپ تاپ

 

نکات ضروری اثناء خرید شارژر :

مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر با لپ تاپ :

مهمترین مسئله مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر و لپ تاپ میباشد. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ تاپ باشد ، دستگاه به سرعت داغ کرده و بوی سوختگی از روی برد آن بلند میشود. لذا مهمترین نکته تطابق ریزبین ولتاژ میباشد.

اگر آمپر شارژر لپ تاپ بالاتر باشد رخداد خاصی نمیافتند و آسیبی به لپ تاپ نخواهد رسید. سرانجام باطری لپ تاپ سریع تر شارژ میشود. ولی اگر آمپر شارژر از لپ تاپ کمتر باشد موجب گزند رسیدن به باطری خواهد شد.

 

تهیه شارژر لپ تاپ از فروشگاه های معتبر :

پیش از هر چیز دریافتن این نکته ضروریست که ۹۹ درصد از شارژر لپ تاپ های موجود در بازار ایران ریشه-بن-بیخ نمی باشند. این یک تازه بد نیست ، چرا که کیفیت شارژرهای اصل و شارژرهای غیر اصل ولی با کیفیت خوب تفاوت چندانی ندارد. قبلا ذکر شد که فناوری شارژر لپ تاپ آنقدر پیچیده نیست که سازندگان شارژر و آداپتور از نائل شدن به آن مفتوح باقیمانده باشند. تازه خوش آنکه شارژر لپ تاپ های غیر ریشه-بن-بیخ ولی باکیفیت ( و عمدتا با نام ریشه-بن-بیخ ) در بازار ایران به فراوانی یافت میشود. تنها کافیست برای جاسازی آنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.
واسه همه چی جا هست!
خرید پوشاک بچگانه با نیمه قیمت!!

 

نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ
راهنمای خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ

 

بررسی راز فیش شارژر و لپ تاپ:

آیا می توان از شارژری با برند دیگر اما با آمپر و ولتاژ یکسان کاربرد کرد؟ بله می توان کاربرد کرد و آسیبی به دستگاه وارد نمی شود، آداپتور لپ تاپ فناوری منحصر بفردی ندارد و فقط وظیفه تامین برق با ولتاژ و آمپر را دارد. تنها کافیست سر برگه ها با هم مطابقت داشته باشند.

 

پلاریته + و – خروجی آداپتور جدید شما باید امثال پلاریته خروجی آداپتور قبلی شما باشد.

ولتاژ و جریان خروجی هر آداپتور بر روی برچسب مشخصات آن ذکر شده است. به عنوان مثال در آداپتوری خروجی آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷۴ آمپر می باشد.

 

زمانی که تصمیم به خرید یک آداپتور جدید دارید قانون ذیل را باید در عقیده داشته باشید:

۱- ولتاژ خروجی آداپتور باید کاملا یکسان باشد و جریان آن می تواند مساوی و یا بیشتر از آداپتور اورجینال باشد.

۲- به عنوان مثال، در صورتی که یک لپ تاپ دربایستن به یک آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷ آمپر داشته باشد، به جای آن می تاب از ۱۹ ولت ۶٫۳ آمپر استفاده کرد

 

سنجش حرفه ای شارژر لپ تاپ :

برخی وزن شارژر یا رنگ پلاستیک بدنه را معیار کیفیت قرار میدهند. صحیح است که بسیاری از شارژرهای بد کیفیت وزن کمی دارند ولی در بازار شارژرهای بی کیفیت بسیاری هستی دارد که به روشهای گوناگون وزن ایده آل دارند. به هر صورت نما ، استشهاد بر کیفیت نیست.

آنچه بصورت حرفه ای طاقت تشخیص کیفیت شارژرهای لپ تاپ را دارد فقط ولت متر و آمپر سنج است. با پیوندیدن شارژر به این تجهیزات اندازه گیری ، اگر ولتاژ و آمپر دقیقا برابر آنچه روی شارژر نوشته شده نمایش داده شد و اگر این ارقام در درازا یک بازه زمانی مشخص مثلا نیمه ساعت تغییری نکند بدین معناست که شارژر حائز کیفیت مناسب و استاندارد است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/laptop-adapter2-charger.html





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: